1    2    3    4    5    6    7    8    9    10    11    12    13    14    15    16    17    18    19    20    21    22
Den sedmý - 18.08.2006

Celou noc pršelo, ráno naštěstí přestalo. Po usušení stanu vyrážíme po A816 na Kilmartin, kde mají být podle místního průvodce standing stones a další pamětihodnosti. Dojíždíme do Achnabreck, kde jdeme prohlížet rytiny ve skalách. Obcházíme je a dlouze zvažujeme, co mají znamenat. Nakonec na to přijdeme, je to přece hra pro děti! Kousek se vracíme k Dunnadd, kde bylo hlavní město skotské říše v roce 500. Vylézáme na příjemný vršek s dalekým rozhledem, kde stával hrad nejstarších Skotů. Pak popojíždíme na lokalitu Dunchraigaig, kde jsou dvě hrobky a šest stojících kamenů. Opět vše pečlivě prozkoumáme. Po oběhnutí jedeme silničkou kolem Loch Ave, v domnění, že bude krásná, ale je úzká (single track road) s hustým provozem a okolí nic moc. Jsme rádi, že dojíždíme do našeho oblíbeného Glen Orchy, kde obědváme a odpočíváme. Pak zastávka na Rannoch Moore (mlha, jedna z mála, kterou jsme ve Skotsku kupodivu potkali) a znovu průjezd Glen Coe, Fort William.
Za ním navštěvujeme Inverlochy Castle. Pěkný, s věžemi v rozích, lovíme zbytky podvečerního slunce na jeho zdech. Býval to vodní hrad, kolem zdí byly vykopány dnes již skoro zasypané příkopy a do nich proudila voda z nedaleké řeky. Pokračujeme kolem Loch Garry směrem k ostrovu Skye. Končíme na neznámém campsite v horách s teplou sprchou, nicméně obsah midžís ve vzduchu je zde značný. Tak záhy zalezeme do stanu. Nad horami jsou nádherné mraky.

Achnabreck, Skotsko. 301_1668.jpg
Achnabreck, Skotsko.
Výzdoba povrchu této skály je asi 5000 let stará. Obdobné můžeme vidět na okolních i vzdálenějších skalách. Prohlubně a kruhy (známé jako znaky šálku a kruhu) byly vytvořeny ve skále kamenným kladivem. Design kreseb je relativně jednoduchý, mnoho rukopisů se však objevuje při vytváření a obnovování kreseb. Kresby vytvářejí docela složité vzorce, některé prohlubně (šálky) jsou umístěny uprostřed kruhů, zatímco jiné leží na obvodu kruhu. Rýhy (nebo kanálky) někdy spojují dvě nebo více kreseb dohromady. Kresby byly vytvářeny v místech, kde byl široký rozhled do kraje nebo pobřeží a tato místa musela být posvátná pravděpodobně již dříve, než byla zdobena.

Dunadd. 301_1678.jpg
Dunadd.
Skotské historické místo. SKOTSKO 2006

Dunchraigaig, Skotsko. 301_1689.jpg
Dunchraigaig, Skotsko.
Dvě řady kamenů stojící proti sobě. Opodál další kameny mimo řadu, o kterých je známo, že byly dříve povalené. Dva z kamenů jsou zdobeny prohlubněmi a kruhy vyrytými do povrchu ještě před jejich vztyčením. Každý kámen byl zasazen do jámy a upevněn menšími kameny. V jedné z jam byly nalezeny pozůstatky lidských kostí.